R.I.P

När jag.. när jag såg Stand By Me för första gången, såg jag River, och
tänkte att han var snygg, jag letade på internet efter hans namn, och
när jag såg att han hette River Phoenix, sa jag högt för mig själv:
"River Phoenix, vad är det för ett namn!?"

Ja? Vad är det för ett namn?
Det är namnet på den mest begåvade, omtänksamma, underbara, vackra
människan som fanns på jorden, tänk att jag inte visste det?
Att han var mer än bara "snygg" som jag tänkte den dagen. Att han skulle
bli min idol, och min förebild. Den jag skulle känna sorg för, när jag fått
reda på att han inte fanns längre. 

Det var nog en av de mest hjärtekrossade ögonblick jag varit med om,
när jag och Nathalie satt och tittade på bilder på honom, jag hade 
berättat för henne om Stand By Me och hur fantastisk den var. 
Men så kom sidan upp, sidan där det stod att han var död, och mitt 
Hjärta brast. Att en sådan talang gått till spillo, speciellt på ett sådant sätt,
tänkte jag. Men det var innan jag visste något om hans liv. 

Jag började titta på alla hans filmer, nu har jag sett alla förutom två-tre
stycken, och de planerar jag att se också. Jag började läsa om hans
liv, ta reda på fakta om vem han var och hur han var, hur han dog.

Och nu, ca ett år senare, när jag vet det mesta om hans liv, förstår jag.
Man måste verkligen "älska" honom för att förstå, hur tufft hans liv var
fast alla nog tycker tvärtemot. Hur han kämpade? Hur han led?
Han ville aldrig något med kändisskap att göra, jag menar, hur kan någon
bry sig mer om vad jag har på mig än vad som händer med vår jord, tänkte han.

Där kommer vi in på en annan sak, hur han brydde sig om allt och alla, djur,
människor, växter.. vår planet. Hon ville det bästa för alla och förstod själv
inte hur han sjönk ner i sk*ten. Tog han drogerna för avslappning? Njutning?
Det får vi nog aldrig veta, men vi kan i alla fall minnas honom som han var.
Den glada, underbara och snälla, helt enkelt den bästa.

River Phoenix




31 Oktober 1993 kl. 1:51 am (10:51)

Kommentarer
Postat av: Jazz

Roligt att jag råkade hitta denna blogg :)

nästan samma sak hände för mej när jag såg "Stand by me" för första gången när jag va liten tyckte jag att filmen va jättebra men reagera inte mkt mer,sen när jag va 13år blev en enorm fan av Keanu Reeves o sen såg jag " I Love You To Death" o direkt när jag såg Rivers vackra ansikte Jag ville veta vem han va o sen fick man veta att han hade dött och att han va Joaquins bror :O

är 21år idag o fortfarande älskar River har alla hans filmer på dvd,tröja osv och han är en del varför jag är Vegan. :)

2011-01-13 @ 00:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0