Kändiscrush - Chris Chambers

För ett tag sen hittade jag en "blogg", där en tjej skrev om hennes
barndoms-förälskelser. Och en av dem var River, och här har jag översatt
 det hon skrev till svenska! hon tog verkligen orden ur munnen på mig.

Kan jag bara börja med att säga att en av de mest upprörande stunder i min barndom var när jag insåg att River Phoenix inte längre var i livet? Min mamma hyrde en kopia av Stand By Me på VHS till sina elever att titta på och jag tillbringade kvällen genom att titta på den ensam i TV-rummet i vårt hus i Oak Park. Efteråt var jag så upphetsad och trollbunden av River Phoenix. Jag fantiserade om att det fanns pojkar i verkliga livet som var som Chris Chambers, den perfekta kombinationen av "Street" smarthet och känslighet. Han brydde sig om sina vänner, men visste när han skulle säga ifrån på deras skitsnack. Han var intelligent och snäll och suck, kunde han ha blivit något bättre? Han var perfekt. Perfekt. Och slutet:

Gordie: I'll see ya.
Chris: Not if I see you first.

Varje. Gång. Det får mig att tappa andan varje gång! Och jag är ganska säker på att jag har sett Stand By Me minst 50 gånger. Jag tappar allt i denna stund och jag är okej med det, antar jag.

Efter första gången jag såg den, kom min äldre syster hem från gymnastik träning och jag berättade om filmen, om Chris Chambers, om hur perfekt det var, att man kunde relatera. Och hon sa ... hon sa:

Är det inte killen död?

Det kan ha varit första gången jag upplevt sorg, och det var en skådespelare jag bara några timmar tidigare fått veta om.

Men Chris Chambers, Gud, vilken fantastisk karaktär. Vilken perfekt crush!


Kommentarer
Postat av: Stand By Me <3 Lover

Bra skrivet + bra blogg <3 älskar den filmen jätte mkt + River, hatar att River dog. Han förkänade inte det. :'(

2011-07-03 @ 18:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0