Dr. Pepper

Kommer ni ihåg inlägget jag skrev, "8 Visste ni att om River"?
Då skrev jag att han brukade dricka speciell läsk innan.
Såsom Dr. Pepper, och idag, när jag var ute och svatsa med
familjen, fick jag syn på just Dr. Pepper. Såklart var jag ju
tvungen att köpa en.

Den var väl sådär, inte direkt min smak, den var äcklig men på
något sätt god. Riktigt skumt :P

FAKTA OM DR. PEPPER: 
Dr Pepper är en amerikansk läskedryck. Märket ägs av
Dr Pepper Snapple Group. I Sverige tillverkades
Dr Pepper på licens av TILL-bryggerierna och fanns att
köpa på såväl 33 cl glasflaska som 33 cl burk. Falcon tog
senare över tillverkningen innan de sedan gick samman
med det danska bryggeriet Carlsberg. De tillverkade Dr Pepper
i 50 cl-flaskor. Numera har Spendrups tagit över tillverkningen
och försäljningen i Sverige. I Sverige finns endast 50cl
pet-flaska och 33cl burk som är svensktillverkade

I USA säljs många olika varianter av Dr Pepper, bland annat
Diet Dr Pepper, koffeinfri Dr Pepper och Cherry Vanilla
Dr Pepper
. Ingen av dessa säljs i Sverige. I likhet med
Coca-Cola innehåller Dr Pepper fosforsyra. I
innehållsförteckningen står att där ingår smakämnen
från dussintals olika frukter och att den har en unik smak.
 Den innehåller bland annat tillsatsämnet bensaldehyd,
 vilket torde ge drycken en smak av mandel eller nötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0